Dalby Firewood Reviews

4.92 Rating 2,222 Reviews
99% of reviewers recommend Dalby Firewood

Write Your review

Tell us how Dalby Firewood made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
BOOM! Your review is being processed!

Thank you for helping other customers to make an informed decision.

Why not write another review on a recent company you have used and be in with a chance to win £250 Amazon Gift Card. Review Another Company

Merchant Metrics
This data is produced by analysing genuine customer experiences. It is not a guarantee of the company.
Shipping & delivery
delivery methods
Courier, Own Driver
average delivery time
Next Day
on-time delivery
99%
accurate and undamaged orders
98%
Customer Service
communication channels
Telephone, Email
queries resolved in
Under an hour
customer service
4.88 out of 5
5
Sam Calverley
"Received my order of Dalby restaurant grade lumpwood charcoal last week on time as agreed. Nice mix of large and smaller pieces of charcoal. Had my first burn on Kamado Joe this weekend with amazing results. Thanks Dalby Firewood for a quality local product!"
Posted 4 weeks ago
5
Richard Vickers
"Fantastic service, delivered to the front door and lovely dry wood. Will be getting more logs from here, perfect for the outdoor oven."
Posted 1 month ago
Walter Pursglove
"Very pleased with every aspect of order,can,t fault anything will definatley be using your service again."
Posted 2 months ago
"Although we chose this company becuase we were able to purchase less than a pallet of wood (something most companies don't allow), we had no correspondance regarding our delivery date. I rang them after 7 days (which is what the website advises to allow) and was told that there was "no delievery scheduled to our area," which is not really acceptable. Had we been advised this earlier, we would have shopped elsewhere. They eventually agreed to send it via courier in two parcels. One arrived, but the courier told us that the other exceeded their weight limit by 8kg, so they were unable to deliver it. As we were going on holiday, we still have not received the remainder of the order and so have been unable to use the new pizza oven we bought. All being well, the firelighters and the remainder of the wood should arrive tomorrow."
Posted 1 year ago
Thank you for your feedback Rachel, your order and comments have prompted us to look into this delivery format. As we explained to you delivery by ourselves was not possible due to us not having a delivery run in your area, however we explained we would get your delivery to you by courier. This was the dispatched the same day for next day delivery.

Unfortunately the number of items you ordered, as you said, did weigh more than the courier could deliver, this is not something we had anticipated or were aware of until the date of your delivery. I'd like to offer our sincerest apologies for this and also apologise for the lack of second delivery as far as we were aware the overweight parcel had been re-delivered the following day.

Following your feedback we have been in talks with the company to ensure this does not happen again. I have also contact the courier and been tracking your delivery today, I can confirm it is currently out with a driver.

Thank you again for your patience and understanding in this matter.
Posted 1 year ago
Visit Website
"Sent 2 crates of firewood on a artic wagon instead of a 7.5 tonne wagon. no room to turn round in yard so had to unload at road side with jcb 1/2 mile from farm down lane. Didn't think this was a very good service, when we had specifically asked Joe the size of the wagon on ordering for ease of access and safety. John Lund 07860 443835"
Posted 4 years ago
We are very disappointed to hear the delivery firm has used this type of vehicle when we always use 7.5T tail lift vehicles. This is unacceptable and we will be taking action with the delivery firm. Our only issue is that if you had notified us first, it would have given us chance to correct this 3rd party mistake. sorry for the inconvenience.
Posted 4 years ago
Dalby Firewood is rated 4.92 based on 2,222 reviews